Saturday, June 26, 2010

PERTUNANGAN ANNE & AZREEN 26.06.2010

Akhirnya hari pertunangan Anne dah tiba. Segala persiapan untuk hantaran berjaya disiapkan sehari sebelum. Macam tak caya lak.

Pihak lelaki akan bawa 7 dulang, maknanya kita org kan balas at least 9 dulang. Saya & Anne mmemang dah sedia untuk 9 dulang. Untuk basic hiasan dulang memang dah disiapkan masa saya balik cuti Wesak hari tu. Tinggal nak gubah barang2 & letak dlm dulang je.

Tetiba kakak saya, emak Anne kata yg kakak ipar saya kata nak bagi tambahan barang so dah jadik 10 dulang. Alamak! Camner ek. Dulang yg dah siap ber-deco ada 9 je ni. Takpe takpe... Kita buat dia. Maknanya sirih junjung terpaksa letak dlm dulang yg takde deco sama lah, lagi pun sirih junjung ni kan highlight of the hantaran, kena lain sket.


Dah sampai dah rombongan pihak lelaki.




Mini Cupcakes with Buttercream Icing sebagai pencuci mulut




Gift untuk tetamu yang hadir




Hantaran Drp Pihak Lelaki




Telur Pindang



Wakil drp kedua2 pihak




10 Dulang Hantaran drp Pihak Perempuan




Posing Anne bersama hantaran2nya..... Alaaa cantik nyerrrr Anne....




Sirih Junjung hasil gubahan Qemma, Anne & tak ketinggalan tumpang sekaki Nadia....




Cari punya cari idea... Ini lah yg terhasil...
Fondant Cake & Cupcakes mengikut theme colour yg dihajati.




Apple Merah untuk si dia....




Harta Karun... Ni lah yg kakak ipar saya buat




PotPourri Saje nak bgtau.... Ini saya buat..




Rasa nak buat something different with the chocolate... Dah selalu sangat tengok Ferrero Rocher... So.. Inilah bunga chocolate hasil gubahan saya... Amacam? OK?

Bunga Chocolate




Towel hasil gubahan Anne sendiri




Kek Kukus



Baju Melayu & Kain Songket Samping hasil sentuhan & gubahan Qemma




Kemeja & Necktie disusun oleh Qemma




Akhirnya.... 2 cincin (merisik & bertunang) disarungkan oleh bakal emak mertua Anne.






Termeterai lah perjanjian antara dua pihak.... Insya Allah acara seterusnya.. jeng jeng jeng... akan berjalan lebih lancar... Amin......

0 comments:

Post a Comment